Review
Interview
Profile
Today, Paweł Hendrich is the most eminent continuator of the path once taken by Witold Lutosławski in Polish contemporary music.
Ewa Szczecińska, Polish Radio 2 • 2011
In his work, Hendrich follows thoughtful decisions, precisely shapes the form, carefully selecting a set of technical "tools".
Anna Iwanicka-Nijakowska, Culture.pl • 2017
”Absusurrus” is a strong piece of music, certainly highly challenging and virtuosic for the solo flute. Coherent and compelling.
Rolf Kyburz, rolf-musicblog.net • 2019
Paweł Hendrich's music is a rich, coherent and specific sound universe. Hendrich reincarnates the fascinating (from ancient times through the Renaissance to modernism) idea of music-science, music-system.
Jan Topolski, Dwutygodnik.com • 2011
From the very first track of the album "Metaphorma" we are attracted to the strangeness, beauty and diversity of the new sound universe [...].The whole is bliss for the ear, is very "polyphonic" and virtuosic.
Thierry Vagne, Vagnethierry.fr • 2017
Paweł Hendrich’s Emergent Sound System (EN), Paweł Hendrich, Krzysztof Stefański, Musicology Today • Vol. 12 • 2015
Elementy systemu okresowej organizacji materiału wysokościowo-dźwiękowego (PL), Paweł Hendrich • 2014
Autoreferat (PL) • 2018
System organizacji materiału wysokościowego i rytmicznego w twórczości Pawła Hendricha na przykładzie utworu Drovorb na zespół kameralny (PL), Rafał Fundowicz, Issu.com • 2018
Hyloflex (PL), Jan Topolski, Culture.pl • 2010
Diversicorium (PL), Jan Topolski, Culture.pl • 2010
Nowa Polska (PL), Ewa Szczecińska, Polskie Radio • 2020
Korporacje i startupy – wywiad (PL), Adam Suprynowicz, Dwutygodnik.com • 2018
Paweł Hendrich – wywiad (PL), Ewa Szczecińska, Jan Topolski, Glissando • 2007
Paweł Hendrich (PL, EN), Jan Topolski, Map of Composers • 2020
Paweł Hendrich (PL, EN), Paweł Krzaczkowski, Culture.pl • 2015 • updated 2019
New Music Festival Preview: Paweł Hendrich (EN), Daniel Gilliam, Wuol.org • 2014
Muzyka 2.1: Paweł Hendrich (PL), Jan Topolski, Dwutygodnik.com • 2011
Wielowarstwowość, wielogłosowość, wieloczasowość, wieloznaczność - główne kategorie muzyki Hendricha (PL), Jan Topolski, Polityka.pl • 2007
About Music